توکیو: مردم ژاپن استقبال گسترده‌ای از یک دستگاه جدید کرده‌اند که برنج را به‌صورت مستقیم در خانه آنها به نان تبدیل می‌کند.

rice-bread

مسئولان شرکت تولیدکننده این دستگاه با وجودقیمت تقریبا گران آن(600 دلار) می‌گویند درخواست مردم برای خرید این دستگاه نانوایی خانگی به‌حدی بوده است که در حال حاضر جلوی ثبت سفارش‌ها جدید را گرفته‌اند.

خریداران این دستگاه می‌توانند با ریختن برنج در مخزن این دستگاه و زدن کلید شروع در مدت کوتاهی نان‌برنجی داغ و تازه را بدون‌صف تحویل بگیرند. درست کردن نان‌برنجی یکی از سنت‌های مردم ژاپن است اما این روزها به‌خاطر مشغله زندگی، بسیاری وقت این کار را در خانه پیدا نمی‌کنند. این دستگاه ژاپنی‌ها را به‌سرعت و به‌سادگی به نان مورد علاقه‌شان می‌رساند.

باغ‌وحش خانگی با نگهداری از 80حیوان

لندن: یک خانواده انگلیسی با نگهداری از 80نوع حیوان گوناگون، خانه خود را تبدیل به یک باغ‌وحش واقعی کرده‌اند! آلن هیتر،پدر این خانواده از علاقه‌مندان به حیات وحش است و در حال حاضر در این خانه به‌عنوان نمونه 20مار، 15نوع خزنده،25پستاندار و تعداد دیگری پرنده زندگی می‌کنند.

برخی از این حیوانات توسط نیروهای امداد انگلیس کشف و برای نگهداری به این خانواده سپرده شده‌اند. 2 فرزند این خانواده هم از زندگی با این حیوانات لذت می‌برند و هیچ مشکلی با رفت‌وآمد آزادانه آنها به اتاق‌هایشان ندارند. هزینه نگهداری این تعداد حیوان سالیانه حدود 200هزار پوند تخمین زده شده که با کمک انجمن‌های خیریه تامین می‌شود. آقای هیتر به خاطر علاقه به حیوانات به خوبی از نحوه نگهداری آنها آگاه است.

شگفتی از تخم‌مرغ غول‌پیکر

لندن: صاحب یک‌مرغ در انگلیس با تخم‌مرغ‌های غول‌پیکری که به‌دست آورده این روزها حسابی خبرساز شده است. آخرین تخم‌مرغی که خانم دنیس سلوآن به‌دست آورده است ابعادش 9 سانتی‌متر در5.7 سانتی‌متر است و می‌گوید با آن می‌توان 2پرس املت درست کرد‌! این خانم که 15سال است مرغداری کوچکی دارد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده که در عمرش چنین تخم‌مرغ‌های غول‌پیکری ندیده است.

این مرغ که 20‌هفته از تولدش می‌گذرد قرار است به زودی در محل ویژه‌ای نگهداری شود تا بتواند از امکانات تغذیه‌ای خاص برای تولید تخم‌مرغ‌های بزرگ‌تر استفاده کند. رکورد بزرگ‌ترین تخم‌مرغ دنیا هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست و بسیاری از مرغداران ادعای رکوردشکنی در این رابطه را داشته‌اند.

خودروهای کوچک اما گران‌قیمت

واشنگتن: یک شرکت اقدام به تولید مدل‌های کوچکی از خودروهای مشهور جهان کرده است که بعضی از افراد پولدار، از آنها به عنوان اسباب‌بازی فرزندانشان استفاده می‌کنند. این مدل‌ها به صورت بسیار دقیق از روی خودروهای واقعی ساخته می‌شوند و برخی از آنها قادر به حرکت با سرعت حدود 74کیلومتر در ساعت هستند‌!

قیمت این خودروهای کوچک بیش از 16هزار دلار است و ساخت هر کدام از آنها توسط کارکنان این شرکت 450ساعت طول می‌کشد. این مدل‌ها علاوه بر دارابودن یک‌موتوربنزینی خاص با ظرفیت 110سی‌سی‌، دارای امکانات کامل یک خودرو مانند چراغ‌ها، صندلی‌ قابل‌تنظیم و بوق هستند و به گفته مسئولان این شرکت صاحبان آنها هیچ‌وقت مشکل پیدا کردن جای پارک نخواهند داشت.

کد خبر 121933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز